Law of the digital economy

Course Code: AMA I.I • Study year: I • Academic Year: 2024-2025
Domain: Administrative Sciences - Masters • Field of study: Managerial and administrative assistance
Type of course: Compulsory
Language of instruction: Romanian
Erasmus Language of instruction: English
Name of lecturer: Manole-Decebal Bogdan
Seminar tutor: Manole-Decebal Bogdan
Form of education Full-time
Form of instruction: Class
Number of teaching hours per semester: 28
Number of teaching hours per week: 2
Semester: Autumn
Form of receiving a credit for a course: Grade
Number of ECTS credits allocated 6

Course aims:

Use of the main databases related to normative acts that regulate the Central and Local Public Administration.
Elaboration of projects to improve communication in the field, capitalizing on existing good practices.
Training of Public Administration specialists in relation to the new challenges, skills and tasks generated by the transition to the digital society.

Course Entry Requirements:

Constitutional right, Political economy, Civil law, Administrative Law, Public finances

Course contents:

1. Administrația Publică Centrală și interacțiunea acestor structuri cu cetățenii; 2. Administrația Publică Locală și interdependența cu cetățenii; 3. Controlul public și societatea digitală; 4. Sectorul public cu valori economice; 5. Existența, Administrarea, Evidența și Managementul Patrimoniului Public; 6. Influențe directe ale societății digitale asupra economiei și finanțelor din sectorul public; 7. Influențe imperative prin societatea digitală asupra finanțelor publice; 8. Societatea digitală în sectorul privat; 9. Modificări potențiale de esență și structură în sectorul privat prin introducerea digitizării informațiilor, a comunicațiilor electronice și utilizarea software-ului de realitate augmentată; 10. Funcționarul Administrației Publice Locale - de la persoană fizică la robot; 11. Segmente în care activitățile Administrației Publice Locale pot fi restructurate, reorientate, înlocuite cu accesul firmei electronice; 12. Evoluții și perspective ale sectorului public și privat din România prin guvernanța corporativă; 13. Dependențe și interdependențe între sectorul public și cel privat conectat la societatea digitală.

Teaching methods:

Lecture, conversation, exemplification.

Learning outcomes:

Utilizarea adecvată a conceptelor, teoriilor, paradigmelor și metodologiilor în domeniul administrației publice. Explicarea clară și corectă a elementelor Patrimoniului public și Patrimoniului privat. Utilizarea cunoștințelor de bază în domeniul patrimoniului public. Utilizarea principalelor baze de date referitoare la actele normative din Romania si Uniunea Europeana pentru identificarea celor mai importante norme de functionare a unor institutii publice centrale si locale si/sau structuri administrative.

 

Learning outcomes verification and assessment criteria:

Written paper – interpretative essay – 80%; continuous assessment – 20%.

Recommended reading:

Albu E., Administrația ministerială în România, All Beck, Bucuresti, 2004, 198.
Ioan Lazăr, Dreptul Finanțelor Publice, vol. 1 Drept Bugetar, Universul juridic, Bucuresti, 2013, 395.
John L. Mikesell, Fiscal Adminsitration, analysis and Applications for the Public Sector, Sixt Edițion, Thomson Learning, USA, 2003, 132.